Boeken
- Ben ik verplicht een reisverzekering af te sluiten?
- Een dag extra, of afwijkende periode huren?
- Hoe kan ik een kortingscode toevoegen aan mijn boeking?
- Hoe maak ik een boeking?
- Is het vakantiehuis geschikt voor mindervaliden?
- Is het vakantiehuis nog vrij?
- Is mijn boeking een definitieve boeking?
- Kan ik een optie nemen op een vakantiehuis?
- Kan ik het adres van het vakantiehuis krijgen?
- Kan ik het vakantiehuis bezichtigen voor de boeking?
- Kan ik mijn boeking wijzigen?
- Mag ik mijn huisdier meenemen?
- Telt een baby’s als volwaardige deelnemers?
- Wanneer ik online boek, hoe weet ik dan zeker dat mijn boeking gelukt is?
- Wanneer ontvang ik een bevestiging?
Algemeen
Betalingen
Locatie
Annuleren of wijzigen
COVID-19
- Ik heb via jullie een toekomstige vakantie boeking gemaakt, maar ik maak me zorgen dat ik niet kan reizen wegens het Coronavirus, wat moet ik doen?
- Ik wil mijn boeking annuleren zonder dat er beperkingen vanuit de overheid zijn opgelegd, wat nu?
- Mijn boeking wordt geannuleerd wegens geldende beperkingen door de overheid, wat nu?
- Waarom krijg ik per e-mail bericht dat mijn boeking wordt geannuleerd en niet telefonisch?
Algemeen
Wie is Villaspot.nl?
Villaspot.nl is een groot online reserveringswebsite voor vakantiehuizen villa’s, chalets en appartementen. Van een groot vakantiehuis in de Toscane, tot een luxe woonboerderij in Drenthe en een bungalow in de Ardennen, Villaspot heeft meer dan 130.000 vakantiewoningen in 37 landen waardoor het voor iedereen mogelijk is een aantrekkelijke, betaalbare vakantiewoningen te vinden.
Snel en eenvoudig precies dat ene vakantiehuis vinden dat aan al uw wensen voldoet, dat is ons streven! Door de uitgebreide filtermogelijkheden heb je in no time uw ideale vakantiewoning gevonden. Zo kunt u bijvoorbeeld zoeken op belangrijke kenmerken als het aantal slaapkamers, prijs en de beschikbaarheid.
Wat is de rol van Villaspot.nl?
Villaspot.nl is te allen tijde een intermediair tussen u als klant en de verhuurder van de vakantiehuizen. Villaspot.nl regelt alleen het contact om tot een boeking te komen, te weten de overeenkomst van verhuur van het vakantiehuis tussen u als klant en de touroperator. Doordat Villaspot.nl alleen intermediair is en geen reisagent of touroperator, kunnen wij geen lid worden van de ANVR.
Belangrijk: Villaspot.nl geeft dezelfde prijzen weer als de touroperators. U betaalt bij Villaspot.nl dus nooit meer dan bij de touroperator zelf. Ook berekent Villaspot.nl geen kosten voor bemiddeling in het zoeken en boeken van een vakantiehuis!
Hoe kan ik Villaspot bereiken?
U kunt Villaspot op werkdagen bereiken per email via het contactformulier of telefonisch op +31 (0) 85-2738441. Onze openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 18.00 uur. Zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18:00 uur.
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Villaspot.nl werkt als intermediair met diverse touroperators die allemaal hun eigen algemene voorwaarden hebben. U kunt deze algemene voorwaarden vinden, bij stap 3 van het boekingsproces (Controle & Bevestiging). Onderaan het formulier vindt u de huurvoorwaarden.
Waarborgen touroperators
De verschillende waarborgen (ANVR, SGR, Calamiteitenfonds en Thuiswinkel.org) worden bij elk vakantiehuis dat Villaspot aanbiedt vermeld. Villaspot.nl is niet aangesloten bij het ANVR omdat Villaspot.nl zelf geen vakantiehuizen verhuurt, maar werkt als intermediair. U boekt uw vakantiehuis bij één van onze partners. Al van onze partners zijn aangesloten bij het ANVR. Deze informatie kunt u vinden op de vakantiehuispagina en boekingsformulier.
Help, mijn vraag staat er niet bij!
Neem dan contact op via ons contactformulier en wij geven binnen 48 uur antwoord op uw vraag! Kunt u niet zo lang wachten? Neem dan telefonisch contact op via 085 – 2738441.
Boeken
Hoe maak ik een boeking?
Via internet
Klik op een beschikbare periode op de huisbeschrijvingspagina en klik op ‘Nu boeken’. U kunt vervolgens in het boekingsproces wat uit 3 onderdelen bestaat (Uw boeking/Uw gegevens/Controle en bevestiging). Wanneer u een definitieve boeking heeft gemaakt krijgt u binnen 10 minuten een bevestiging per e-mail van Villaspot.nl als van de betreffende touroperator.
Telefonisch
U kunt telefonisch reserveren door contact op te nemen met onze klantenservice.
Is het vakantiehuis nog vrij?
Onder het kopje Beschikbaarheid en Prijzen op een vakantiehuispagina kunt u de verblijfsduur en de maand kiezen. Alle beschikbare data staan aangegeven in het oranje. Als u bepaalde datum aanklikt krijgt u direct de exacte datum te zien met de bijbehorende reissom. Als een datum geen oranje kader heeft, is het vakantiehuis niet meer beschikbaar.
Is mijn boeking een definitieve boeking?
Uw boekingsaanvraag op Villaspot.nl leidt direct tot een boeking en daarmee tot een overeenkomst met de touroperator. Nadat u de boeking heeft gemaakt via Villaspot.nl ontvangt u direct een boekingsbevestiging van Villaspot.nl en de betreffende touroperator per e-mail.
Kan ik een optie nemen op een vakantiehuis?
Op bijna alle vakantiehuizen kan een optie aangevraagd worden van 48 uur. Indien het verblijf binnen zes weken aanvangt, kunt u enkel een optie nemen van 24 uur. U hebt dan enige bedenktijd met de zekerheid dat het huis voor u geblokkeerd wordt. Neem telefonisch contact om uw optie aan te vragen.
Kan ik mijn boeking wijzigen?
Wilt u iets wijzigen nadat u reservering is voltooid? Neem dan contact op met de touroperator. De contactgegevens staan in de reserveringsbevestiging. Houd er rekening mee dat bij wijzigingen kosten in rekening gebracht kunnen worden, conform de geldende voorwaarden van de desbetreffende touroperator.
Wanneer ik online boek, hoe weet ik dan zeker dat mijn boeking gelukt is?
Zodra je op de boekingspagina op ‘Boek nu’ klikt, ontvang je online en via e-mail een bevestiging van onze partner. Daar staat het boekingsnummer op. Wanneer je geen bevestiging van ons ontvangt, neem dan contact op met de klantenservice.
Mag ik mijn huisdier meenemen?
In de beschrijving van uw vakantiewoning staat vermeld of een huisdier is toegestaan. Is dit het geval, dan is één huisdier toegestaan. Eventuele bijzonderheden kunt u natuurlijk altijd met ons bespreken. Een EU-paspoort voor uw huisdier is verplicht. Hiervoor raden wij u aan contact op te nemen met uw dierenarts. Het meenemen van een huisdier dient u altijd bij boeking aan ons op te geven.
Een dag extra, of afwijkende periode huren?
Alle mogelijke verblijfsduren worden weergegeven in het keuzemenu Verblijfsduren (kopje Beschikbaarheid en Prijzen) van een vakantiehuispagina. Indien het vakantiehuis, voorafgaand aan de periode van uw wens is verhuurd, is het niet mogelijk om het vakantiehuis eerder te betrekken. Een vraag over een afwijkende periode van huur, kan altijd worden voorgelegd aan de verhuurder van het vakantiehuis, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Wanneer ontvang ik een bevestiging?
Wij sturen u binnen 10 minuten een bevestiging van uw boeking per email. Tevens krijgt u ook per email een boekingsbevestiging van onze partner. In sommige gevallen belandt de bevestigingsmail in uw spam-box. Ontvangt u dus geen bevestiging in uw inbox? Controleer dan altijd de spam-folder!
Na de ontvangst van de laatste betaling ontvangt u ongeveer twee tot vier weken voor vertrek de voucher met daarbij de route naar uw vakantiewoning en het bijbehorende adres.
Ben ik verplicht een reisverzekering af te sluiten?
U bent niet verplicht een reisverzekering via Villaspot.nl af te sluiten. Wilt u wel een reisverzekering en/of annuleringsverzekering afsluiten, dan kunt u dit doen in stap 1 (Uw boeking) van het boekingsproces.
Telt een baby’s als volwaardige deelnemers?
Ook baby’s, peuters en kinderen worden als volwaardige deelnemers geteld. In sommige gevallen mag dit totaal aantal overschreden worden met 1 of 2 baby’s van 0 tot en met 2 jaar. Het maximum aantal personen staat bij elke accommodatie aangegeven en mag door verzekeringstechnische redenen niet overschreden worden.
Uitzonderingen behoeven de voorafgaande goedkeuring van de eigenaar te krijgen. Neem hiervoor altijd eerst contact op met onze klantenservice.
Is het vakantiehuis geschikt voor mindervaliden?
Via de zoekfunctie kunt u zoeken op vakantiehuizen die geschikt zijn voor mindervaliden. In de filter “mindervaliden” staan de mindervaliden aanpassingen genoemd. Heeft u toch nog vragen over een vakantiehuis, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zoeken het graag voor u uit!
Kan ik het vakantiehuis bezichtigen voor de boeking?
Het is in sommige gevallen mogelijk om het vakantiehuis vooraf te bezoeken. Neem hiervoor altijd telefonisch contact op met onze klantenservice. U krijgt een bevestiging van de afspraak, met de adresgegevens van de vakantiewoning, per e-mail toegestuurd.
Kan ik het adres van het vakantiehuis krijgen?
Het adres van het vakantiehuis ontvangt u na het betalen van de boeking. Wegens privacywetgeving mogen wij geen adresgegevens prijsgeven vóór er geboekt is.
Hoe kan ik een kortingscode toevoegen aan mijn boeking?
Op de boekingspagina vind je boven het kostenoverzicht de mogelijkheid om een kortingscode aan de boeking toe te voegen. De kortingscode zal dan direct verrekend worden.
Betalen
Wanneer moet ik betalen?
De betalingsvoorwaarden variëren, dit is afhankelijk van de accommodatie en de touroperator. Over het algemeen wordt na de boeking om een aanbetaling van 20-40% gevraagd. Het overige bedrag wordt in 4 tot 7 weken voor het vertrek of gedeeltelijk ter plaatse betaald. De exacte betalingsvoorwaarden krijgt u per mail van de touroperator na het maken van een boeking.
Wanneer ontvang ik een bevestiging?
Na het plaatsen van de boeking krijg je direct per email een boekingsbevestiging van onze partner. In sommige gevallen belandt de bevestigingsmail in uw spam-box. Ontvangt u dus geen bevestiging in uw inbox? Controleer dan altijd de spam-folder!
Na de ontvangst van de laatste betaling ontvangt u ongeveer twee tot vier weken voor vertrek de voucher met daarbij de route naar uw vakantiewoning en het bijbehorende adres.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Met iDEAL, creditcard, PayPal en Reiscadeau.
Direct na het boeken krijg je per email een bevestiging. Hier kan je op de door jouw gewenste manier de betaling voldoen.
Zijn mijn (betalings)gegevens wel veilig?
Villaspot.nl maakt voor uw reservering gebruik van een beveiligde verbinding. Uw persoonlijke gegevens en creditcardgegevens worden versleuteld. Onze beveiligde server maakt gebruik van Secure Socket Layer-technologie (ookwel HTTPS), de standaard in de internetwereld.
Ben ik verplicht een reisverzekering af te sluiten?
U bent niet verplicht een reisverzekering via Villaspot.nl af te sluiten. Wilt u wel een reisverzekering en/of annuleringsverzekering afsluiten, dan kunt u dit doen in stap 1 (Uw boeking) van het boekingsproces.
Blijven mijn gegevens geheim?
Villaspot respecteert jouw privacy en is toegewijd aan de bescherming ervan.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, de prijzen zijn inclusief omzetbelasting.
Wanneer krijg ik de borgsom terug?
Tijdens jouw boeking kan je zien of je de borgsom ter plaatse moet voldoen aan de huiseigenaar of vooraf dient te betalen aan de partner.
1. Als je de borg vooraf hebt betaald aan de partner, wordt deze binnen 2 weken na verblijf weer op jouw bankrekening bijgeschreven.
2. Als je de borgsom ter plaatse aan de huiseigenaar voldoet, kan je tijdens het maken van de boeking en op het Verblijfsticket lezen of je deze bij vertrek contant terug krijgt van de huiseigenaar of dat hij het bedrag naar jouw bankrekening overmaakt.
Verblijf
Waar is het vakantiehuis precies gelegen?
Nadat de volledige reissom voldaan is ontvang je het verblijfsticket. Daarop staan het exacte adres en de coördinaten van het vakantiehuis.
Kan ik het adres van het vakantiehuis krijgen?
Het adres van het vakantiehuis ontvangt u na het betalen van de boeking. Wegens privacywetgeving mogen wij geen adresgegevens prijsgeven vóór er geboekt is.
Is er bij aankomst en vertrek iemand in het vakantiehuis aanwezig?
Op het verblijfsticket staat hoe de aankomst geregeld is. Er zijn drie mogelijkheden:
- De huiseigenaar/beheerder komt met de sleutel naar het vakantiehuis en ontvangt je ter plaatse.
- Op jouw verblijfsticket staat het adres van de huiseigenaar/beheerder, alwaar je de sleutel kunt ophalen.
- Op jouw verblijfsticket staat een locatie (bv. een tankstation of restaurant in de buurt) waar je de huiseigenaar/beheerd kunt ontmoeten en je de sleutel ontvangt
Op het verblijfsticket wordt vaak gevraagd om voor aankomst telefonisch contact op te nemen met de huiseigenaar/beheerder. Dit om een soepele sleuteloverdracht te garanderen.
Voor de sleuteloverdracht bij vertrek kun je zelf ter plaatse afspraken maken met de huisieigenaar of beheerder.
Is er bed-, bad- en keukenlinnen in het vakantiehuis aanwezig?
De aanwezigheid van bed-, bad- en keukenlinnen verschilt per huis. Je vindt deze informatie bij het kostenoverzicht op de huisbeschrijvingspagina, evenals op de boekingspagina.
Wordt het huis schoongemaakt, of moet ik dit zelf doen?
Tenzij anders aangegeven hoef je het huis niet zelf schoon te maken. Wel dien je het huis vanzelfsprekend altijd in een behoorlijke staat (‘bezemschoon’) achter te laten. Daarnaast verschilt het per huis of de schoonmaakkosten ter plaatse betaald moeten worden of direct aan de partner. Deze informatie vind je in het kostenoverzicht op de huisbeschrijvingspagina, evenals op de boekingspagina.
Annuleren of wijzigen
Hoe kan ik annuleren?
Annuleren is altijd mogelijk onder bepaalde voorwaarden (kijk hiervoor bij de geldende reisvoorwaarden van de touroperator). Annuleringen geeft u door aan de touroperator. De contactgegevens van onze partners vindt u in de reserveringsbevestiging.
Kan ik mijn boeking wijzigen?
Wilt u iets wijzigen nadat u reservering is voltooid? Neem dan contact op met de touroperator. De contactgegevens staan in de reserveringsbevestiging. Houd er rekening mee dat bij wijzigingen kosten in rekening gebracht kunnen worden, conform de geldende voorwaarden van de desbetreffende touroperator.
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Villaspot.nl werkt als intermediair met diverse touroperators die allemaal hun eigen algemene voorwaarden hebben. U kunt deze algemene voorwaarden vinden, bij stap 3 van het boekingsproces (Controle & Bevestiging). Onderaan het formulier vindt u de huurvoorwaarden.
Wat moet ik betalen wanneer ik besluit te annuleren?
Als je de boeking annuleert, zal er een bedrag in rekening worden gebracht om de kosten te dekken die onze partner heeft gemaakt voor de voorbereiding van het verblijf. Dit bedrag wordt hoger naarmate de annuleerdatum dichter bij de eigenlijke aankomstdatum komt. Bekijk het annuleringsbeleid op de pagina van het vakantiehuis of op de boekingsvoucher wanneer je boekt.
COVID-19
Door de wereldwijde pandemie van Covid-19 zijn er onvoorziene wijzigingen in de regelgeving voor internationaal reizen van kracht geworden. We begrijpen heel goed dat je vragen hebt over jouw geboekte vakantiewoning. Uiteraard helpen wij je graag en zorgen we voor duidelijkheid. Onze klantenservice wordt momenteel overspoeld met vragen, waardoor antwoorden per telefoon en e-mail helaas langer duren dan je van ons gewend bent, waarvoor onze excuses.
Om je zo goed mogelijk te helpen, hebben we hieronder de meest gestelde vragen over Covid-19 en boekingen op een rij gezet. We hopen dat dit je meer duidelijkheid zal geven. Als je nog (aanvullende) vragen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. Bedankt voor je begrip.
Mijn boeking wordt geannuleerd wegens geldende beperkingen door de overheid, wat nu?
Wanneer onze partner jouw boeking heeft moeten annuleren wegens geldende beperkingen opgelegd door de overheid / autoriteiten, een zogenaamde overmachtsituatie:
In dit geval ontvang je een Corona-voucher waarmee je een nieuwe vakantie kunt boeken. Deze voucher is 3 jaar geldig. Als je de voucher niet gebruikt, kun je 6 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen.
Ik wil mijn boeking annuleren zonder dat er beperkingen vanuit de overheid zijn opgelegd, wat nu?
De situatie waarin jij hebt besloten jouw boeking te annuleren, ook al zijn er vanaf de annuleringsdatum geen beperkingen vanuit de overheid / autoriteiten opgelegd:
In dit geval kun je een voucher ontvangen bij onze partner (ter waarde van het bedrag dat je al hebt betaald minus de annuleringskosten) waarmee je een nieuwe vakantie kunt boeken. Ook dit voucher is 3 jaar geldig. Als je de voucher niet gebruikt, kun je 12 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen.
Ik heb via jullie een toekomstige vakantie boeking gemaakt, maar ik maak me zorgen dat ik niet kan reizen wegens het Coronavirus, wat moet ik doen?
Wij raden je aan op de hoogte te blijven van de maatregelen en adviezen van jouw eigen overheid en de lokale autoriteiten. Neem contact met de partner op wanneer je maatregelen tegenkomt die jouw verblijf in gevaar brengen. Jouw veiligheid staat voorop!
Als er geen beperkingen gelden voor jouw geboekte vakantiehuis, wordt jouw boeking niet geannuleerd. Wanneer je zelf jouw boeking wilt annuleren, gelden de normale annuleringsvoorwaarden en raden we je aan contact op te nemen met de partner.
Waarom krijg ik per e-mail bericht dat mijn boeking wordt geannuleerd en niet telefonisch?
Het spijt ons dat onze partner op dit moment niet de capaciteit heeft om je persoonlijk te informeren. Om zoveel mogelijk beschikbaar te blijven voor dringende vragen en oproepen hebben ze besloten jou per e-mail te informeren. Onze verontschuldigingen voor de onpersoonlijke aanpak en we danken je voor jouw begrip.